Важливий крок в житті кожного

Набуття у власність об'єкта нерухомого майна є важливим кроком в житті кожної людини.

Правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб (Ст. 316 Цивільного Кодексу України).

Разом із набуттям права власності на об'єкт нерухомого майна набуваються також пов'язані з цим правом майнові та немайнові права та обов'язки. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Фактично це означає, що власник нерухомого майна може розпоряджатися своїм майном, керуючись власними переконаннями і власною волею, не порушуючи при цьому інтересів інших осіб. Власність зобов'язує. Власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі (Ст. 319 Цивільного Кодексу України).

Перед набуттям у власність об'єкта нерухомого майна потрібно всебічно його перевірити. Процес перевірки та підготовки документів є одним із найважливіших етапів процесу набуття у власність нерухомості: необхідно отримати інформацію щодо наявності чи відсутності обтяжень, обмежень, невідповідностей, документів на автономне опалення, стану комунальних рахунків, перепланувань, законності газових приладів тощо. Важливо бути поінформованим та впевниним у безпеці та законності угоди. 

В процесі набуття у власність нерухомості, слід звертати увагу на:

- Наявність повного пакету документів, всіх власників та їх згоду з ціною та умовами відчуження.
- Наявність серед власників нерухомості малолітніх/неповнолітніх дітей. У такому разі для відчуження потрібен дозвіл опікунської ради.
- Справжність документів на об'єкт нерухомості, їх відповідність данним, наявним у реєстрі речових прав та реєстрі спеціальних бланків нотаріальних документів.
- Наявність обтяженнь щодо об'єкта нерухомості та власника/власників (арешти, заборони, іпотеки). У разі наявності обтяження щодо об'єкта нерухомого майна або хоча б одного із власників відчуження такого об'єкту нерухомості можливе лише після усунення обтяження.
- Зареєстрованих у помешканні осіб: слід уважно ставитися до зареєстрованих малолітніх/неповнолітніх дітей, осіб з інвалідністю, осіб, знятих з реєстрації за рішенням суду та таких, що перебуваюсь в місцях позбавлення волі та на строковій військовій службі.
- Письмова згода дружини/чоловіка.
- Згода співвласників.
- Наявність судових спорів та претензій третіх осіб щодо нерухомості.
- Незаконне перепланування - часто поза увагою залишаються самочині зміни у планування об'єкта нерухомості, необхідність внесення їх у технічну документацію.
- Законність газових приладів, встановлених у помешканні.
- Наявність документів, що підтверджують встановлення автономного опалення.
- Наявність або відсутність заборгованості зі сплати всіх комунальних послуг.

Ситуації, що можуть виникати під час здійснення операцій з нерухомістю занадто різноманітні, кожен конкретний пакет документів потребує вивчення та перевірки. Ризики також можуть полягати у недостовірності документів та шахрайстві із грошовими сумами та передоплатами. 

Як же можно убезпечити себе від можливих ризиків та неприємностей?

В першу чергу, убезпечити може ретельно проведена процедура перевірки та підготовки документів. Необхідно звернути увагу на всі деталі, професійно оцінити всі ризики, пов'язані з купівлею-продажем конкретного об'єкта нерухомості. Принципово важливим є правильно складений договір, в якому обумовлені права, обов'язки та відповідальність сторін майбутньої угоди, який буде максимально спрямований на реалізацію і захист прав та інтересів сторін.
Запорукою успіху купівлі-продажу нерухомості є надійне правове супроводження даної угоди. Фахівці Асоціації професійних ріелторів об'єднують свої зусилля для створення найбільш комфортних умов проведення операцій з нерухомістю. Ми здійснюємо повну перевірку документів на об'єкт та всіх його власників, що убезпечує покупця нерухомості від різноманітних ризиків. Наші фахівці працюють на благо свого клієнта починаючи від пошуку потрібної нерухомості, перевірки всієї документації на предмет юридичної чистоти об'єкта і закінчуючи вирішенням всіх питань, що виникають в процесі підготовки та укладання договору купівлі-продажу. Довіряючи фахівцям Асоціації професійних ріелторів проведення угоди купівлі-продажу нерухомості ви можете бути спокійні та впевнені у результаті!